Tuesday 23 December 2008

Att bestämma över sig själv!

Igår tog jag tillbaka makten. Makten över mig själv.
Jag bestämde mig för att cykla in till stan och handla de sista julklapparna.
Men ångrade mig redan vid Vivo i Fredhäll! Det var mörkt, kallt och regnigt.
Smet in på Vivo och köpte lösgodis och julmust. Sen cyklade jag hem.
Utan att ha utfört en endaste punkt på min lista!
Blev ingen pärm. Inte heller något cykellås på Claes Ohlson á 29:- .
Skyller på förkylning/sjukdom.

Som i alla unga demokratier, så finns det risk för lättja, korruption och felaktiga beslut!
Så även i mitt eget maktmissbruk!

Idag görs nog liknande misstag i styret av mitt eget liv.

Klyschan att ”man lär av sina misstag” är ju lite missvisande…
Finns ju miljoner misstag att göra.
Och när man lärt sig av ett misstag, så gör man ett nytt osv...

Blir nog inga julklappar idag heller, letar ursäkter redan nu!

No comments: