Saturday 30 June 2007

I stormens öga...

Har precis städat ur min lilla, lilla lägenhet!
Rengjort världens äckligaste ugn, damsugit, dammat lister och annat allmänt tråkigt! Lägenheten har inte varit så här fin sen de första hyresgästerna flyttade in på 1500-talet. Har väl inte hänt så mycket där sen 1500-talet heller.
Efter en vrakpris-ikea-loppis för nära och kära, så återstod det bara 4-5 väskor i den tomma lägenheten!
Dvs, mitt liv!

Väl i taxin mot den nya bostaden berättade han som körde att gatan jag bott på i 1 år är känd över hela London, eller mer ö-känd!
700-800 meter ifrån mitt hus bor det knarklangare, prostituerade och annat löst folk!
-Ingen gata man vill gå på ensam om nätterna... Säger han.

Har väl haft tur eller något, har ju ramlat igenom den delen ett antal sena nätter.
Är dock ingen annan brottslighet runt området!
Knarklangarna rensar upp området själva, konstigt!

Men nu har jag iaf flyttat in i företagslägenheten, ett 2-vånings lyx-radhus i en väldigt förnäm och poshig förort till London.
Passar mig utmärkt, måste ju acklimatisera sig för flytten mot Sverige...

No comments: