Sunday 10 June 2007

Jogging del 3.

Så äntligen kom de fram!
Ut ur kartongen, på med ett par fula sportiga shorts och det viktigaste!!!
En grå urtvättad t-shirt.
En sån t-shirt som släpper igenom även den minsta svettdroppen och skapar en fläck. Alla joggare på tv/film nästan alltid har gråa urtvättade t-shirtar dränkta av svett!

Var ute 40 min, varav jag joggade ca 30... Vill ju inte kollapsa och dö, har ju knappt rört mig på 10 år!

Inte en droppe svett!!!

Var så ansträngd att jag knappt kunde andas, tog mig knappt upp för trappan och hjärtat slog 1500 slag/minut. Men inte en droppe svett!

När jag sprang runt på stan i mina löjliga joggingskor och min urttvättade t-shirt så kändes det som att folk såg på mig på ett helt nytt sätt!
Kände mig som en frisk, motiverad och vuxen hellylle-man.

Om de bara visste, ha ha ha...

Kändes iaf som ett steg i rätt riktning.
Ända problemet är att man inte blir särskilt "buffig" och snygg av löpning.
Vill ju bli snygg för beach -09!

No comments: