Friday 15 June 2007

Konsten att maximera...

Zzzzzzzz!

Trött som en vessla sitter man på jobbet igen...
Fick iaf sova 3-4 tim inatt, vilket ändå är ungefär vad jag klarar av att sova nu för tiden.
Är enda svensk på londonkontoret idag.
Hade 6 timmar på mig att försöka sova mellan gårdagens arbetspass och dagens.
14.30-24.00 igår, och 08.00-20.00 idag!
Dessa sköna, avslappnande arbetspass beror på att våran ledningsgrupp vill tacka av alla som jobbar på londonkontoret eftersom det stundar stora organisationsförändringar i sommar...
De flesta från London åkte imorse, och åker hem ikväll!
Är inte särskilt bitter över att vara kvar, inte heller särskilt förvånad över att det var jag som fick stanna.
Räknar ju inte med att glida räkmacka när man annonserat att man ska sluta...
Hur de resonerar när de flyger en hel avdelning (ca 20 st.) fram & tillbaka över dagen för att träffa ledningsgruppen (ca 5st.) på en snabb lunch, och kanske ett litet glas champagne, när de ändå inte blir avtackade av några andra som jobbar i stockholm, som har vanlig arbetsdag idag...

Ja ja...
Lite lustigt är det iaf!

Är inte särkilt ledsen för det.
Åker till Sverige imorgon på välbehövlig semester.
Vankas takterassfest med dj och dylikt hos Lars, samma dag som Freshteh har takterassfest med dj och dylikt... Vad är oddsen för en sån krock?
Blir även traditionellt midsommarfirande någonstans i Sverige...
Förhoppningsvis med min nya kompis Elsie Beau Cartew Pålsson, en skön -07:a som föddes på samma dag som jag!
Hon fick ett par grymma marinblåa converse hightops stl 1 av mig och Frida!
Som fortfarande är för stora för henne...
Vore ju lustigt om hon fick ett par nya converse varje år...
De ska ju formas och skolas in tidigt de små liven!

Sen efter 8 dagar i Sverige är det bara 1 månad kvar i London, tror jag?
Sen 5 dagar i Earls Court!
Trodde aldrig att man skulle bli nostalgisk över detta råtthål, men känns lite vemodigt att packa ihop allt!
Vet dock inte hur det blir de sista veckorna här???
Har inte hört ett pip, som vanligt!
Slutar ju officiellt imorn.

Yeah, yeah!
Det löser sig alltid på något sätt har de ju alltid gjort hittills...

No comments: