Friday 27 July 2007

Bananer, billiga drinkar, Opera och nervös väntan...

Jag har blivit besatt av bananer!
Äter banan morgon, dag och kväll.
Finns nog inget osexigare än att äta banan?
Bananerna måste ligga i kylen och vara så där halvt gröna och omogna.
Äter väl en 3-4 om dagen, lätt psykotisk och manisk!
Bananer är mitt liv!

Sen var min kära mor på besök och bodde hos mig.
Förstår inte vart ifrån den äldre generationen får all sin ork ifrån?
Väckning kl 8, upp och jogga en halvtimme i nationalparken, frukost och sen några mil vandring runt omkring på alla turistfällor inne i city! Vi var inne i London innan 11 varje dag! Vi var på royal opera house 2 ggr på en vecka. Har aldrig varit på opera förut. En väldigt underlig upplevelse. 4 tim kanske var i längsta laget, men men... En bekants pojkvän som är tenor (en man som sjunger väldigt höga toner) på operan fixade gratis-plåtar...
Var väldigt posh, och finkostymen åkte fram!
Ser stora likheter mellan en operasångare och en gammal glammig hårdrocksgitarrist som kör 10 minuters-solon för att visa hur bra och tekniskt duktig han är!
Precis så som operasångaren som i tid och otid måste brista ut i ett långt och svårt joddelmedley!

Sen är det mycket fix och trix inför flytten hem, det mesta har gått smärtfritt. Men med en del mörka moln... Bara 6 dagar kvar.
Ska bli skönt att flytta hem, vet att jag tagit rätt beslut!
Har varit runt på lite sköna bjudningar och sagt hej då till folk. Något man blir ganska bra på när man bor i flyktiga London.
Väntar bara på den rosa champagnen Kanal5 brukar ta fram för att fira av folk som slutar... Ha ha ha!

No comments: