Saturday 28 July 2007

Normal, mainstream och tråkig!

Jag har precis accepterar mig själv som den personen jag är, den jag vill vara!
Slutit fred med känslan att jag är normal, mainstream, grå och tråkig.

Jag orkar inte längre låtsas att jag bara lyssnar på osignade, svåra Isländska indieband. Hymlar inte med att jag ibland lyssnar på kommersiell radio i bilen.
Är fortfarande en bit kvar till att jag offentligt skulle erkänna, eller för den delen lyssna på något med Per Gessle…
Erkänner dock frivilligt Roxettes storhet!
Har fortfarande lite svårt för den svenska mysiga folkligheten och att vara en del av en grupp, den gråa smeten/sörjan som tycker om allsång på skansen och Kent!

Min klädstil är tråkig! Dova trista färger, inga loggor/motiv, färgskalor från svart till mörkblått. Inget som står ut, inget märkvärdigt.
Tycker fortfarande om Levi’s jeans, vanliga tråkiga blåjeans.
Folk får gärna se ut som nyrika ryssar i grälla färger och blaffiga loggor.
Men det är inte jag.

Jag blandar mig inte in i svåra flummiga filosofiska/kulturella diskussioner med ordbajsare som vill glänsa och höras/synas, ha rätt!
Biter mig själv i läppen när jag märker hur fel ute ordbajsarna ibland är, hur många sakfel/faktafel de har i sina stora geniala, fantastiska utlägg!
Skrattar inombords och hoppas på att någon som faktiskt vet något ska rätta dem.
Älskar att lyssna på geggiga politiska diskussioner, helst med utbildade 20-30 åringar som egentligen inte vet något alls i praktiken, bara sånt de läst i sina gamla läroböcker. De som mest gissar och återberättar krönikor de läst i DN.
De tror att de är politiska snillen med alla de rätta svaren bara för att de är gamla nog för att rösta! Ödmjukhet är nyckelordet för alla som är genuint politiskt intresserade och pålästa. För vilken svensk har egentligen en susning om t ex anledningen och spelen bakom Irakinvasionen? Eller hur sänkta/höjda skatter kommer att påverka oss i olika situationer i framtiden.

Jag är inte cool/hipp/tuff, och försöker heller inte vara det längre…

Jag är en vanlig svenne. En svenne som älskar bananer!

No comments: