Saturday 19 May 2007

Ballerinakex och metalldetektorer...

Att åka till Ikea här i London är något speciellt, en stor händelse!
Så i veckan när en kompis skulle åka frågade hon om jag ville ha något.
Kändes inte så viktigt eftersom jag precis hade varit i Sverige.
Men varför inte...
Blev så sjukt sugen på kakor när hon frågade,
-ja, köp såna där ballerinakex.
Timmarna gick och jag tänkte på kakorna hela tiden.
Senare på kvällen blir jag helt stum och vit i ansiktet när hon lämnar över kakorna!
AHHH!
Var ju inte alls såna jag ville ha!
Ville ju ha dem med sylt i, inte de här gamla tantkakorna med choklad i...
Visar sig att jag hade drömt om Singoalla hela dagen, men förväxlat det med Ballerina.
Visst, ballerinakakorna är goda, men kan inte hjälpa att tänka på singoalla varje gång jag tar en kaka.

Sen idag när jag motvilligt släpade mig ner i tunnelbanan mot jobbet (3 stopp innan Heathrow) så hade de satt upp en provisorisk METALLDETEKTOR där 4-5 poliser gjorde klassiska flygplanskontroller.
Av diverse anledningar var det bara vissa som var tvugna att gå igenom den!
Jag slapp...
Såg väl inte tillräckligt farlig ut...
Det läskiga är ju inte maskinen i sig, utan att de hux flux hade tagit dit den.
Som om de hade fått något tips om att det var något på gång?
Ofta vet ju polisen mer än vad de berättar om för allmänheten.
Var kanske inte den roligaste tunnelbaneresan jag haft...

Det skrivs inte så mycket larmrapporter om saker och ting i England som man kan tro! De försöker mer att fokusera på det sakerna som är bra...
Inte som i Sverige där vi får skrämmande löpsedlar varje dag med domedags-profetior och rikslarm om allt! Precis som i USA.
Kanske för att de Engelska folket skulle tappa livsglädjen om det skrevs om allt hemskt som händer här varje dag, händer ju ändå sjukt mycket skit här!

Kanske skrivs det så mycket i Sverige för att det faktiskt är förvånansvärt lugnt och säkert där... Och kanske sneglar man lite för mycket på den amerikanska media-modellen. Som går ut på att skrämma upp folk, för att förena folket mot utomstående fiender och skapa förtroende för de som styr och ställer i landet...

Lever hellre i ovisshet än i konstant rädsla!

No comments: