Monday 28 May 2007

Pet Shop Boys, Dolphin och bakfylla på jobbet!

Började dagen,lätt bakfull...
Var avtackningsfest för 2 på kollegor.
Försökte prata danska och kasta in lite sköna danska ord i min mystiska skandinaviska. Slutar alltid med att man snabbt övergår till engelskan!
Bakfylleångesten försvann innan jag ens hann upp ur sängen! Sandra/Simon/Sara hade gratisbiljetter till Pet Shop Boys... Ja, Pet Shop!
Ett band man ofta velat se, men som aldrig skulle betala för! Att jag inte var första-valet spelade hellre ingen roll...



Konserten var på andra sidan stan, i mina kvarter.
Det dracks öl på tunnelbanan, något man kan göra i England utan att skämmas... Kanske inte världens grej, men väldigt avslappnat.
Väl inne i the Hammersmith Apollo, var det fullt.
50 tjejer, 2948 medelålders-bögar och jag och Simon.
Var en fantastisk konsert/show. Pet shop har ju fantastiskt många hits...
Fick välja mellan att dricka öl eller köpa en turné-tshirt, blev tyvärr öl.

Efter konserten mötte jag och Sandra upp Johanna Mini (min antagonist, som kanske övergått till kompis? Återstår att se), som var på besök, och hennes kompis Ebba som är en av oss 200.000 svenskar som bor i London. Första regniga stoppet blev Jaguar Shoes / Old street. För starka drinkar, läskigt starka... Bartendern vill vara snäll och fyllde på med whiskey varje gång efter de 3-4 första klunkarna! Mina funderingar om att hon MÅSTE vara kär i mig avfärdades snabbt av de andra... Har tydligen för bra självförtroende för mitt eget bästa!?
Vid 01.00 tändes alla lampor och skräcködlorna visade sina rätta jag. Finns ju en poäng med dunkel belysning på klubbarna i England...
Jag och Sandra övertalade resten av ligan att åka till baren the Dolphin i Hackney. Hackney är en mystisk stadsdel i östra London, ett sånt ställe där man inte vill hamna i fel gränd! Fantastiskt ställe på många sätt. Finns inget liknade i Sverige.

Dolphin är ett magisk vattenhål! Sunkigt, för mycket folk och öppet till 3 på en söndag i ett väldigt slitet område. Snyggt, trendigt folk. Mer drinkar och djupa diskussioner med engelsmän om hur otrevliga vi svenskar är. Efterfest hos Sandra, och som ensam kille förde man ju snyggt och världsvant in samtalen till bajs-diskussioner och annat omoget. E-festen slutade vid 7.
Sov nån timme och åkte direkt till jobbet. 1 1/2 timme, bakfull på buss och tunnelbana. Coca cola och en påse nonstop till lunch! Länge sen jag varit så bakis på jobbet...

Marcus berättade att han ska sluta på jobbet, tror det är oficiellt. Peter hade sin sista dag och Danni flyttade hem till Danmark. Är väl typ bara 2-3 kvar som jobbade när jag började på Kanal5. Kanske inte så konstigt, men men...

Funderar på om man kan äta köttfärssås och ris? I Skolan fick man ju ris till chilli con carnen... Kan ju inte bli helt fel?

No comments: