Tuesday 15 May 2007

Podd-tv

Har blivit besatt av podd-tv!
Allt efter att mamma gav mig min fina, fina nya vita video-ipod i födelsedagspresent så har jag varit besatt av SVT:s podd-tv...
Tittar på allt! Aktuellt, rapport, updrag granskning osv...
Känns lite lustigt att sitta där på bussen och tunnelbanan och titta på video. Känner mig lite som de ensamma, tragiska människorna som sitter ensamma på caféer med sina laptops och försöker se busy ut...

Väntar på att resten av Sveriges tv-kanaler ska börja med podd-tv!
Men det verkar ju bara vara SVT som vågar, tar sig tid och lägger ner pengar på ny teknik! Medans de kommersiella skär ner och snålar.
Om folk visste hur gammla system och utdöd teknik de använder sig av skulle de nog vänta några år med att köpa HD-tv, ja t o m widescreen-tv...
Konstigt att de kommersiella/privata kanalerna ligger efter med ALLT och fortfarande lever kvar på 80-talet! Verkar ju vara en av mycket få branscher där den privata sektorn ligger ljusår efter den statliga...
Kanske för att de inte är ett dugg intresserade av teknisk utveckling, utan att bara maximera/optimera vinsten...
De skulle med lätthet sända myrornas krig mellan reklambreaken om det genererade samma vinst!

Tacka vet jag Hyland!

No comments: