Monday 23 April 2007

0 tim sömn, hårda förhandlingar och nightshopping!

Började jobba kl 05.00 i morse.
En omänsklig tid att börja eftersom man måste kliva upp 04.15.
Något min kropp inte är gjord för.
Visst, jag får "taxi" till jobbet. En svart stor BMW står och väntar på mig nere på gatan med en chaufför i kostym och slips som hälsar vänligt.
-Hello, mr da Silva.
Måste vara så här det känns att vara direktör/höjdare...
Känns lite som att man är en bluff när man sitter där i baksätet och justerar sin elektriska stol. Trött med kuddmärken, slitna jeans och en tesco-påse med en matlåda i.

Men det speciella med denna dag är att jag inte sovit en sekund natten innan...
Man vet att man ska upp tidigt och ligger i sängen och tänker:
-Måste sova nu, måste sova nu...

Efter en tidig arbetarlunch är det flytt-möte med chefen.
För första gången är jag stenhård i mina krav och mötet slutar med att de inte vill/kan möta mina krav, och 16 juni bestäms som slutdatum, igen!
Känns tråkigt att företaget inte värdesätter mig tillräckligt för att tillmötesgå mina helt (enligt mig) rimliga krav...

Efter en timme kommer chefen tillbaka och säger att de ändrat sig och kan tänka sig att möta mina krav för att jag ska stanna 1 månad extra!
Jippie! Allt känns bättre, och de fula karikatyrteckningarna på cheferna gjorda på små gula postit-lappar åker ner i papperskorgen...
Åker hem, firar med en tall coffe frappucino på starbucks och går och lägger mig!



Vaknar kl 22, hungrig! Går till min lokala dygnet runt öppna mataffär, som är stor som ett B&W/OBS varuhus.
Helt sjukt att glida omkring där nästan helt ensam på nätterna...
Som på den gamla goda tiden när man handlade all (micro) mat på 7-eleven på gullmarsplan vid 1 på natten. Fast 100 ggr bättre!
Livet känns lite lättare...
Nu väntar bara morgondagens hårda förhandlingar med hyresvärden som inte kommer att vilja förlänga mitt kontrakt en månad, och kommer att kasta ut mig på gatan... Att låta Toni & Guy fixa till min hemma-klippta page och att hitta en bra orsak till att smita ner till puben och bli salongs på en tisdag...



!

1 comment:

lybban said...

Sweet, jag fick jobb idag och ska tydligen banta tjockisar...