Friday 6 April 2007

Raka skallen på sommaren är en mänsklig rättighet!


Debatten om jag ska få raka av mig håret eller inte, är i full gång...
Börjar likna ett smutsigt amerikanskt presidentval. Släkt, vänner och andra tyckare dras in i debatten. Partiska vänner skickar sms för och emot. Frida hotar med att ringa min mamma och berätta om mina planer.
För det är ju mest synd om henne som kanske får dras med en ful pojkvän som ser ut som en liten gubbe, rakad med synlig halvflint och kulmage...

Att Fredrik Ljungberg, Beckham och andra hunkar funkar i rakat biter inte på henne...
Att det är skönt med rakad skalle på sommaren och att man slipper underhålla det, är andra argument som hon inte köper!

När ska ens flickvän (om nånsin) få/behöva använda sitt veto?

ps. Att Frida viker sig lite och vill att, OM jag måste raka håret.
Så ska jag gå till en frisör och betala för det!
400:- för en ritual som enligt tradition alltid görs av en halvfull, skrattande kompis på toaletten någon dag precis innan sommarlovet!! ds.

1 comment: