Tuesday 17 April 2007

Blir nog ingen politiker...

Fick precis ett brev från tv-myndigheten i England.
Som hotade med 14.000:- i böter osv osv.
Har alltid tyckt att det är viktigt att betala tv-licensen...
Tills nu!
Myndigheterna här är ju ändå så slöa, oorganiserade och inkompetenta, skulle ta dem 5 år att koppla ihop mitt namn med min adress...

Var säkert en vecka sen jag tittade på tv hemma (dåligt svepskäl, ja). Eastenders, Coronation street och Hem till gården lockar kanske inte så mycket.

Sen blir man ju inte så sugen efter 10 timmars monotomt tv-tittande på jobbet...

Sitter och klurar på en skön bortförklaring när jag i framtiden kliver in i politiken, ha ha ha.
-Jag visste inte att man behövde betala den som utlänning och EU-medborgare, plus att den är så liten, bara 21 tum...
-Jag använder den som ett avlastningsbord och spegel...

No comments: