Wednesday 25 April 2007

Annan livstil!

Här i London verkar alla vara på väg någonstans, de flesta önskar de vore någon annanstans...
Inget ont om London, här finns allt man kan vilja ha/behöva.
Men ingen ser det riktigt som sitt hem.
De flesta säger att de bor i London, men påpekar alltid att de egentligen ursprungligen är från någon annanstans...
Att de fastnat i London, men kommer att dra så fort de fått ihop tillräckligt med pengar...
Här bor man tillsammans i små lägenheter, har 2 jobb och sparar så mycket pengar man bara kan.
Här behöver ingen skämmas för sin situation eftersom alla har liknande livshistorier att berätta. Man hjälper varandra att göra det bästa av situationen...
Alla vill de en vacker dag komma hem till sina hemland med en STOR säck pengar. Så att de kan starta sina nya liv, deras riktiga liv...

Här jobbar de som galningar tills de fyller 40, för att sedan kunna slappa och leva ett bekymmerslöst liv...

Därför är jag väldigt stolt att ha kunnat anpassa mig till livet här i London.
Att jag lyckats bita ihop, gnetat, levt billigt och sparat ihop lite pengar...
Att istället för att köpa den där feta plasma-tv:n, lyckats köpa fonder för 20.000:- på 2-3 månader. Pengar man inte kommer röra på 2-3 år.
Kommer bli 3 otroligt sega, sura månader fram tills att jag flyttar hem!
Men förhoppningsvis är jag kanske lite rikare!?


Pengar är ju faktiskt allt som betyder något i denna underbara värld!

1 comment: