Friday 20 April 2007

Back to the future...


Sitter sent på natten i kanske världens stökigaste lilla etta...
Travar av disk, kläder tidningar och skräp.
Ett nästan tomt kylskåp, en öl, ett paket mjölk och en ketchupflaska.
Spelar musik i min ensamhet, även fast klockan är över 1!
Efter 2 1/2 års sambotillvaro trodde jag att detta var frihet och rock n' roll...
Att de gamla goda tiderna från kollektivet i Gullmarsplan skulle få återupplevas!

Flytten hem till Sverige börjar närma sig, eller datumet flyttas ju framåt hela tiden...
Känns som att jag kommer resa tillbaka 2 år i tiden!

Inget jobb, inga pengar, inga drömmar/mål...

Har under mina 2 år i London trott att det var det jag ville. Är inte lika säker längre!?
Trodde att det var jag som förändrades, utvecklades och mognade under de senaste 4 årens kringresande och utlandsjobbande...
Att alla vänner som stannade hemma och pluggade och malde på i de gamla spåren var de som stod stilla!
Men det var JAG som stod still!

Varje gång jag åker hem bygger jag upp en bild av den gamla goda tiden, och blir lika besviken varje gång!
Nu är det flickvänner, tvätt-tider, jobb och andra åtagande som hindrar en klassisk mitt-i-veckan-fylla.
Folk sitter hellre hemma och dricker vin och äter mat för att sedan gå hem vid 12-snåret.
-"Är ju en dag imorn oxå...".

Folk överger kollektiv och andrahandskontrakt för att KÖPA lägenheter, skruva upp hyllor och blir tvingade att bära slips på jobbet...
De flesta är vuxna nu!

Bara jag kvar som barnsligt stretar emot...

1 comment:

lybban said...

Nä förresten, DU är blogspots bittraste skribent...jag har ju sagt att jag tar hand om dig när du kommer.